اپل قدرتمندتر است یا سامسونگ؟!

Men pose with Samsung Galaxy S3 and iPhone 4 smartphones in photo illustration in Zenica

گزارشات نشان می دهند که اپل توانسته در بازار چین جای سامسونگ را در حوزه تلفن های هوشمند بگیرد. بر اساس گزارشی که روز سه شنبه توسط مرکز تحقیقات برندها در چین در سال ۲۰۱۴ اعلام شده، اپل هم اکنون جایگاه اول را در بین برندهای قدرتمند چین در دست دارد و سامسونگ اکنون در جایگاه بعدی گرفته است.

سامسونگ از سال ۲۰۱۲ جایگاه اول را در اختیار داشته است و اکنون اپل سکان دار این جایگاه در بازار پر رونق چین است.

مرکز تحقیقات برندها در چین این گزارش تازه را بر اساس نظرسنجی از ۱۳ هزار و پانصد چینی در ۳۰ شهر این کشور انجام داده است. تمامی شرکت کنندگان بین ۱۵ تا ۶۰ سال سن داشته اند و از آگوست ۲۰۱۳ تا ژانویه ۲۰۱۴ در این مورد از آنها پرسش شده است.

این گزارش نشان می دهد سامسونگ در مراقبت از جایگاه خود موفق نبوده و مجموعا نتوانسته توجه کافی کاربران را برای خرید محصولاتش جلب کند. سامسونگ با کسب ۲۴٫۶ امتیاز در سال ۲۰۱۳ توانسته بود امتیاز کلی خود را به ۵۶۶٫۶ برساند اما این در مقابل امتیازی که اپل کسب کرده کافی نبوده و اپل با امتیاز ۵۶۸٫۶ امتیاز توانسته جایگاه بهتری نسبت به سامسونگ داشته باشد.

به گفته این مرکز تحقیقاتی: «اگر شرکت ها بیش از حد بر روی میزان سهمشان از بازار تمرکز کنند و توجه کمتری بر روی نظرات و علاقمندی های مشتریان نشان دهند این مساله منجر به بروز مشکل در مدیریت برند آنها خواهد شد.» و به نظر میرسد این خطا از سوی سامسونگ سر زده است.

سامسونگ اما به طور متوالی از سال ۲۰۱۱ جایگاه نخست را در حوزه تلویزیون در چین در دست دارد. ضمن اینکه سامسونگ سه سال است سلطان بازار مانیتورها در چین است. سامسونگ همچنین کماکان نخستین برند شناخته شده چینی ها در حوزه های دوربین های عکاسی و فیلمبردای دیجیتال و البته لپ تاپ هاست.

برچسب ها :
مطلب قبلی:
مطلب بعدی:

ارسال پاسخ

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلد های الزامی با (*) علامت گذاری شده اند.

*


+ 3 = 7

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Scroll To Top