آب پرتقال یا میوه پرتقال؟ کدام بهتر است؟

1

آب پرتقال یا میوه پرتقال؟ کدام می تواند ارزش غذایی بیشتری داشته باشد؟ آیا واقعیت دارد که آب پرتقال در مقایسه با میوه پرتقال، کالری و قند خون بیشتری به بدن می رساند؟ بدن انسان، مواد مورد نیاز خود را به طور مؤثری از آب پرتقال جذب می کند یا میوه تازه و کامل پرتقال؟ نتایچ تحقیق های مختلف انجام شده در این زمینه چیست؟

آب حاصل یا به عبارتی عصاره حاصل از پرتقال، حاوی موادی است که به جذب بهتر مواد مغذی در بدن کمک می کند. این در حالی است که این مواد در خود میوه در دسترس نیستند. از سویی دیگر، بسیاری از مردم به خوردن یک لیوان آب پرتقال گرایش بیشتری دارند تا خود میوه. همچنین آب میوه باعث می شود که مقدار بیشتری بنوشیم. درست کردن یک فنجان آب پرتقال، نیاز به سه عدد پرتقال دارد. ما این مقدار آب پرتقال را در کمتر از ۱۵ ثانیه می نوشیم و بعد پشت بند آن یک لیوان دیگر با آب پرتقال گیری ازجمله آب پرتقال گیری پارس خزر ، آب پرتقال گیری بوش آماده می کنیم. همین حالت را با زمانی مقایسه کنید که سه پرتقال را قاچ کرده می خورید. آیا بعد از خوردن سه میوه پرتقال، سه پرتقال دیگر می خورید؟

بر اساس مطالعات انجام شده توسط گروهی از دانشمندان دانشگاه آونهایم، بدن انسان می تواند مواد مورد نیاز خود را به نحو مؤثرتری از طریق آب پرتقال در مقایسه با میوه تازه پرتقال جذب کند. هرچند آب پرتقال بدست آمده از آب پرتقال گیری ، حاوی مقادیر پایین تری از مواد مورد نیاز بدن است، ولی بدن انسان جذب کاروتینوئیدها و ویتامین C را از طریق آب پرتقال بهتر و کامل تر انجام می دهد. البته می بایست به دو نکته نیز اشاره کنیم. آب پرتقال در مقایسه با میوه پرتقال، کالری بیشتری به بدن می رساند. سعی کنید که بعد از وعده های غذایی، به جای آب، آب پرتقال مصرف کنید؛ چرا که بدنتان کالری سوزی کمتری خواهد شد. همچنین آب پرتقال بیشتر از یک پرتقال کامل، قند خون انسان را بالا می برد. بعد از مصرف آب پرتقال، قند خون بین ۱۰ تا ۱۵ و بعد از مصرف کامل پرتقال بین ۳ تا ۶ می باشد.

2

آب پرتقال و میوه پرتقال از نظر تغذیه ای تقریباً مشابه هم هستند؛ ولی برخی تفاوت های جزئی نیز بین آن ها وجود دارد. در ادامه در قالب جدول، قصد داریم ارزش غذایی یک فنجان (۲۴۰ میلی لیتر) آب پرتقال را با یک پرتقال اندازه متوسط (۱۳۱ گرم) که به عنوان یک وعده حساب می شوند، مقایسه نماییم.

3-13-2

اگر محتوای تغذیه ای میوه پرتقال با آب پرتقال را مقایسه کنیم، خواهیم دید که میزان ویتامین C که از سلامت سیستم ایمنی بدن محافظت می کند، تقریباً در هر دو یکسان است. میزان فولات نیز که می تواند خطر نواقص جنین هنگام بارداری را کاهش دهد، در هر دو یکسان است. میزان کالری، پروتئین و کربوهیدرات در آب پرتقال در مقایسه با میوه پرتقال، تقریباً دوبرابر است. این درحالی است که میوه پرتقال در مقایسه با آب پرتقال، به میزان بیشتری فیبر دارد. تیامین، ویتامین B6، پتاسیم، منیزیم و کلسیم در آب پرتقال در مقایسه با میوه پرتقال تقریباً دو برابر است.

4

حال که با ارزش غذایی آب پرتقال در مقایسه با میوه پرتقال آشنا شدید، لازم می دانیم که با خواص شگفت انگیز آب پرتقال نیز آشنا شوید. برای بهره مندی از خواص این میوه، کافی است که یک دستگاه آب پرتقال گیری داشته باشید. با خرید آب پرتقال گیری مطمئن خواهید بود که همیشه به راحتی می توایند یک لیوان آب پرتقال خنک میل کنید. ازجمله این خواص می توانیم به درمان لکه های تیره پوست، سلامتی قلب، حفاظت از پوست، جلوگیری از ابتلا به سرطان، جلوگیری از ابتلا به سکته مغزی، تنظیم فشار خون بالا، جلوگیری از ریزش مو، بهبود گردش خون، تقویت قوای جنسی، مبارزه در برابر عفونت های ویروسی، حفاظت چشم از آب مروارید، بهبود فرآیند هضم، جلوگیری از بیماری کلیوی، جلوگیری از ابتلا به دیابت، برطرف کردن یبوست و برطرف کردن علایم آرتریت (التهاب مفصل) اشاره کنیم.

فروشگاه اینترنتی زنبیل را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

با عضویت در اینستاگرام زنبیل اولین فردی باشید که از جدیدترین اخبار و رویدادهای این فروشگاه مطلع شده و ازتخفیفات و جشنواره های آن بهره مند می گردد.

برچسب ها :
مطلب قبلی:
مطلب بعدی:

ارسال پاسخ

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلد های الزامی با (*) علامت گذاری شده اند.

*


4 − = 0

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Scroll To Top