با انواع تجهیزات باشگاهی و کاربردهای هر کدام آشنا شوید

1

تجهیزات بدن سازی ازجمله تجهیزاتی به شمار می روند که کمک زیادی به سلامتی، تناسب اندام و همچنین زیبایی افراد کرده و تقاضا برای آن ها روز به روز در حال افزایش است. تجهیزات بدن سازی، انواع مختلفی دارند که هر کدام برای کاربردهای مختلفی طراحی و ساخته شده اند. در ادامه قصد داریم مهم ترین تجهیزات ورزشی را معرفی کرده و شما را با کاربردهای هر کدام بیشتر آشنا کنیم.

هالتر

هالترها فضای کمی اشغال می کنند و از این رو در خانه برای انجام حرکت های پایه ای بدن سازی بسیار کاربردی می باشند. از هالتر می توانید برای تمرین قسمت هایی از بدن خود ازجمله جلو باز، پشت بازو، سرشانه و سینه استفاده کنید. هالتر در واقع یک میله آهنی بلندی است که بین ۱ تا ۲ متر طول داشته و صفحه های وزنه روی آن قرار می گیرند. برای تمرین با هالتر، می بایست هالتر را با دو دست بگیرید. هالترها می توانند بارهایی با وزن عظیم (ازجمله بار با وزن بیش از ۴۵۳ کیلوگرم در هالترهای المپیکی) را تحمل کنند. از هالتر می توانید برای تمرینات پایه سنگین ازجمله پرس سینه و اسکات نیز استفاده کنید.

2

دمبل

اکثر باشگاه های ورزشی دارای یک قفسه دنبل هستند که دارای مجموعه ای از دنبل های با وزن ثابت است. دمبل های با وزن ثابت را می توانید در اندازه های ۲ تا ۴۵ کیلوگرم (دمبل ۲ کیلوگرمی، دمبل ۴ کیلوگرمی، دمبل ۷ کیلوگرمی و ..) پیدا کنید. همچنین دمبل های قابل تنظیمی وجود دارند که دارای حلقه های کوچکی بوده و به کمک حلقه ها می توانید صفحه های وزنه را در دو انتهای دمبل نگه دارید. دمبل ها در مقایسه با سایر تجهیزات بدنسازی ، قیمت کمتری داشته و وزن کمتری اشغال می کنند.

نیمکت ورزشی

ازجمله متداول ترین تجهیزات بدنسازی در هر باشگاه ورزشی، می توان به نیمکت ورزشی اشاره کرد. نیمکت بدنسازی معمولاً در سه نوع صاف، شیبدار و شیبدار معکوس طراحی و عرضه می شود. برخی از نیمکت های ورزشی قابل تنظیم هستند و می توانید آن ها را به حالت صاف، شیبدار و یا شیبدار معکوس تنظیم کنید. اگر نیمکت باشگاهی دارای رک باشد، می توانید از رک آن برای نگه داشتن هالتر استفاده کنید. نیمکت های ورزشی که فاقد رک می باشند، برای تمرینات دمبل کاربرد دارند. توصیه می کنیم نیمکت ورزشی خریداری کنید که برای کاربری باشگاهی طراحی شده است. اکثر نیمکت های ورزشی که کاربری خانگی دارند، دوام کمتری داشته و مواردی ازجمله باز شدن پیچ و مهره و یا خم شدن میله ها در حین انجام حرکت از این مدل نیمکت های ورزشی گزارش شده است.

3

دستگاه بدن سازی سیم کش

سیم کش بدن سازی، چیزی بین ابزار بدن سازی و وزنه آزاد است. با کمک دستگاه سیم کش بدن سازی می توانید میزان وزنه مدنظر را تنظیم کرده و سپس با کشیدن سیم و با تحمل وزن بالا، حرکات مختلفی را در محدوده های حرکتی متفاوت انجام دهید. وقتی وزنه را بلند می کنید، در واقع فشار وارده بر عضله را بیشتر می کنید و این درحالی است که با استفاده از دستگاه های سیم کش بدن سازی می توانید کشش عضلات را به چالش بکشید. کشش عضلات (برخلاف فشار به عضلات) کمک خواهد کرد تا عضلات شما استقامت بیشتری داشته باشند. همانند تمرین با وزنه های آزاد، تمرین با دستگاه سیم کش بدن سازی نیز نیازمند داشتن دانش کافی و کنترل است.

4

دستگاه پرس پا

با کمک دستگاه های پرس پا می توانید تمام عضلات پای خود را به چالش بکشید. دستگاه های پرس پا دارای یک شیب ۴۵ درجه هستند، ورزشکار بعد از آن که مقدار وزنه را مشخص کرد و یا در حالت درست انجام حرکت قرار گرفت، می تواند با بالا و پایین آوردن پاها و به درستی تمرین را انجام دهد.

فروشگاه اینترنتی زنبیل را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

با عضویت در اینستاگرام زنبیل اولین فردی باشید که از جدیدترین اخبار و رویدادهای این فروشگاه مطلع شده و ازتخفیفات و جشنواره های آن بهره مند می گردد

برچسب ها :
مطلب قبلی:
مطلب بعدی:

ارسال پاسخ

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلد های الزامی با (*) علامت گذاری شده اند.

*


8 − = 5

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Scroll To Top