اشتباهات رایج مبتدیان ورزش بدنسازی

ID-17050597-e1357210193776.jpgff

اشتباهات رایجی که اغلب مبتدیان در ورزش بدنسازی مرتکب می شوند:

تمرین زدگی
تمرین زدگی یعنی تمرین بیش از حد.این حالت ممکن است برای هر بدن سازی در هر سطحی رخ دهد اما به عنوان یک مبتدی باید بداند که تمرین کمتر باعث رشد بیشتر عضلات میشود.در ابتدای شروع بدن سازی به دلیل اینکه بدن هیچگونه تطابقی با فشار تمرینات پیدا نکرده است میتواند رشد بسیار خوبی‌ را تجربه کند.

انتخاب برنامه تمرینی نامناسب
فرد مبتدی ممکن است فردی را در یک مجله بدن سازی ببیندکه مدافع یک سیستم خاص در بدن سازی می‌باشد.در ابتدا وی نیز فکر می‌کند که برای گرفتن نتیجه باید همان تمرینات را انجام دهد.اما فرد مبتدی باید بداند که این افراد فقط به خاطر برنامه به این جایگاه نرسیدند بلکه آنچه موجب موفقیت وی شده است؛ سالها تمرین بی‌ وقفه و انجام سیستم‌ها و تمرینات گوناگون می‌باشد.

عدم رعایت فرم صحیح حرکات
در بسیاری از موارد مشاهده میشود که افراد برای اینکه وزنه‌های سنگین تر را جابجا کنند فرم صحیح حرکات را رعایت نمیکنند که این مساله منجر به آسیب دیدگی آنها میشود.افراد مبتدی باید برای آشنایی با حرکات، در ابتدا از وزنه‌های سبک استفاده نموده و روی تکنیک و نحوه انجام صحیح آن حرکت تمرکز کنند.

بی‌ صبری
یکی‌ از بزرگ‌ترین اشتباهاتی که مبتدیان در هنگام شروع تمرینات خود مرتکب آن میشوند بی‌ صبری است. فرد مبتدی در ابتدا باید این را بداند که هیچ اتفاقی‌ یک شبه اتفاق نخواهد افتاد و چه بسا افرادی نیز هنوز هستند که بعد از ۲۰ سال تمرین هنوز در حال یادگیری نکات جدید و بهبود فرم خود هستند.

منبع: سایت edcoan

برچسب ها :
مطلب قبلی:
مطلب بعدی:

ارسال پاسخ

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلد های الزامی با (*) علامت گذاری شده اند.

*


8 − 3 =

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Scroll To Top