تغییر در سبک زندگی؛ راهی برای کنترل وزن!

 

L137223771912.jpgff

همه انسانها در طول زندگی خود یک رژیم غذایی را امتحان می کنند و تقریباً همه آنها در آن شکست می خورند. غافل از آنکه بهترین راه  کنترل وزن، ایجاد تغییراتی کوچک در شیوه زندگی است. راهکارهای زیر می تواند به شما در تغییر سبک زندگی و کنترل وزنتان کمک نماید:

  • اشتهایتان را از بین ببرید.

۳۰ دقیقه قبل از غذا، یک خوراک مختصر، سبک و کم کالری بخورید (مانند یک برش طالبی، یک هویج، یک پرتقال، یک گلابی، یک تکه نان گندم کامل و …) . از آنجا که ۲۰ دقیقه طول می کشد تا مغز از معده پیامی دریافت کند، در نتیجه زمانیکه برای خوردن غذا می نشینید، مغر شما این پیام را دریافت کرده است که دیگر گرسنه نیستید و با این روش خیلی کمتر غذا خواهید خورد.

  • از خوردن صبحانه غفلت نکنید.

خوردن صبحانه قند خون شما را تثبیت کرده، چربی سوزی شما را تقویت کرده و اشتهایتان را سرکوب می کند. افرادیکه صبحانه می خورند، بیشترین موفقیت را در کنترل وزن خود دارند.

  • به موسیقی مناسب گوش کنید.

موسیقی ملایم باعث می شود که شما خیلی آرامتر و در نتیجه کمتر غذا بخورید.

  • از ادویه جات طبیعی استفاده کنید

خردل، فلفل قرمز، سیر و پیاز را به برنامه غذاییتان اضافه کنید. این موادغذایی حس چشایی شما را ارضاء کرده و باعث می شود کمتر غذا بخورید.

  • خواب کافی داشته باشید.

با توجه به آنکه خستگی یکی از عوامل پرخوری است، در نتیجه به جای اینکه ۱۵ دقیقه برای خوردن یک کاسه بستنی وقت بگذارید آن ۱۵ دقیقه را صرف یک استراحت کوتاه کنید. همچنین اطمینان یابید که ۷ الی ۸ ساعت خواب شب را به طور کامل داشته باشید.

منبع: سایت آفتاب

برچسب ها :
مطلب قبلی:
مطلب بعدی:

ارسال پاسخ

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلد های الزامی با (*) علامت گذاری شده اند.

*


6 + 9 =

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Scroll To Top