نکات کلیدی در تمرینات پرس سینه!

inclinebenchmed1.jpgff

از مهمترین شرط های موفقیت در ورزش بدنسازی انجام صحیح حرکات در تمرینات این ورزش می باشد و همانگونه که در بخش آسیب های ورزشی نیز بیان شد انجام اشتباه یک حرکت نه تنها موجب عدم پیشرفت در رشد عضله مورد نظر می گردد بلکه آسیب دیدگی هایی را هم به وجود می آورد که شاید جبران ناپذیر باشند. در انجام تمرین های تقویت عضلات سینه، باید به موارد زیر توجه نمود:

قرار دادن هالتر درست روبروی سینه

هالتر باید طوری تنظیم شود که دقیقا روبروی سینه فرد قرار گیرد نه زیر گردن و نه پائین تر از سینه. برای رعایت فرم صحیح پرس سینه باید پشت ما بسیار استوار و محکم باشد.پس هالتر را طوری تنظیم کنید که پشت شما در بهترین حالت تعادل خود قرار بگیرد.

 ثابت قرار دادن پاها

از نکات مهم برای انجام پرس سینه سنگین، نحوه صحیح قرار دادن پاها می‌باشد.هنگام پرس، نباید پاهای خود را مدام حرکت دهید.پاهای خود را با تمام قدرت طوری روی زمین حفظ کنید که پاها توانایی این را داشته باشند که در پرس‌های سنگین تعادل شما را حفظ کنند.

استفاده از جایگاه اسکات

توصیه میشود که در جایگاه اسکات، پرس سینه را انجام دهید.میزان عمق دستگاه را طوری تنظیم کنید که در صورت عدم توانایی شما در کنترل هالتر آسیبی به شما نرسد.

هالتر را بفشارید

بعد از مشخص نمودن عرض دستان روی هالتر ، هالتر را محکم بفشارید تا تعادل طرفین هالتر به هم نخورد.این کار باعث میشود که ارنج‌های شما در وضعیت مناسب تری قرار گیرند.

حفظ زاویه صحیح آرنج ها

عدم قرار گیری صحیح دست‌ها برای سر شانه‌ها بسیار مضر است . بهتر است که زاویه آرنج‌های شما نسبت به تنه به طور تقریبی ۴۵ درجه باشد. این روش یک نقطه بسیار خوب برای شروع می‌باشد.

زمان گیری

در میان ‌ست‌های سنگین، باید زمان استراحت به طور دقیق چک شود. در بعضی‌ مواقع لازم است که فرد ۳-۵ دقیقه برای هر ‌ست استراحت نماید.

تغذیه مناسب

اگر می‌خواهید که واقعاً قدرتمند شوید از کم خوری دست بکشید و نگران عضلات شش تکه شکم خود نباشید.تغذیه خود را مقداری افزایش دهید.

تمرین پشت بازو‌

هنگامی که شما پشت بازو خود را تمرین می‌دهید اطمینان حاصل کنید که تمرینات شما متشکل از بهترین حرکات چند مفصلی نظیر پرس سینه دست جمع باشد.حتی حرکاتی نظیر دیپ نیز باعث افزایش قدرت پشت بازو شما خواهند شد و انتخاب بهتری نسبت به پشت بازو سیمکش و پشت بازو دمبل تک ‌خم می‌باشد.

منبع: edcoan

برچسب ها :
مطلب قبلی:
مطلب بعدی:

ارسال پاسخ

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلد های الزامی با (*) علامت گذاری شده اند.

*


5 − 1 =

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Scroll To Top