سلامتی با ورزش بدمینتون

mnrkp5q6

این یک واقعیت شناخته شده است که شرکت در فعالیت‌های ورزشی هوازی شبیه به بدمینتون فواید چندگانه‌ای برای سلامتی دارد و همچنین طول عمر را افزایش می‌دهد.

* در حقیقت مشخص شده است که انجام بازی بدمینتون به‌طور منظم در میانسالی به‌طوری که ضربان قلب شما افزایش یابد و یا به‌طور ملایم به نفس نفس بیفتید خطر مرگ را تا حدود ۲۳ درصد در ۲۰ سال آینده کاهش می‌دهد و طول عمر را به میزان ۲ سال بهبود می‌بخشد. حداکثر فواید بهداشتی با انجام حداقل ۳۰ دقیقه بازی بدمینتون در روز بعد از گرم کردن کافی به دست می‌آید.

* ازفایده های بازی بدمینتون به‌طور منظم کاهش کلسترول بد و افزایش کلسترول خوب است. در بدن ما کلسترول تام،‌ تری‌گلیسریدها، لیپوپروتئین‌های کم چگالی (LDL) و لیپوپروتئین‌های بسیار کم‌چگالی (VLDL) کلسترول‌های بد هستند و لیپوپروتئین‌های با چگالی بالا (HDL) تنها کلسترول خوب است.

* بدمینتون بازی کردن به‌طور منظم سطوح کلسترول خوب HDL را افزایش می‌دهد درحالی که سطوح کلسترول بد را کم می‌کند. از آنجایی که کلسترول‌های بد قطر عروق خونی را کاهش می‌دهند احتمال حملات قلبی و سکته‌های مغزی را افزایش می‌دهند. کاهش در میزان کلسترول‌های بد به معنی بهره‌مند شدن از فواید چندگانه بهداشتی آن است.

* انجام بازی بدمینتون به‌طور منظم بدن را آنچنان تنظیم می‌کند که میزان پایه ضربان قلب در هر دقیقه کاهش پیدا می‌کند و فشارخون نیز کم می‌شود. هر دوی این اثرات برای افراد دارای فشارخون بالا مفید هستند. این اثرات ممکن است به آنها کمک کند تا فشارخون بالای خودشان را بدون استفاده از دارو یا اگر لازم بود فقط با مقدار کمی ‌دارو کنترل و مراقبت کنند.

* فایده خاص دیگر بدمینتون بازی کردن به‌طور منظم حفاظت در برابر بیماری‌های قلبی به خصوص حملات قلبی است. بدمینتون بازی کردن عضله قلب را تنظیم و قوی‌تر می‌کند و به علاوه فشارخون بالا را کاهش می‌دهد و عروق خونی را در مقابل مسدود شدن حفظ می‌کند. حتی افراد در مراحل اولیه شروع بیماری‌های قلبی می‌توانند با بدمینتون بازی کردن تحت نظارت و توصیه‌های پزشکی از فواید آن بهره‌‌مند شوند.

* شرکت در بازی بدمینتون به‌طور منظم به افراد دارای اضافه وزن برای کاهش وزن اضافی و رسیدن به وزن متناسب با قد و سنشان کمک می‌کند.

این اثر به علت سوختن کالری‌های اضافی است که در طول بازی بدمینتون انجام می‌شود و از تجمع چربی و افزایش وزن افراد جلوگیری می‌کند. علاوه بر این ذخایر چربی موجود در بدن نیز برای تولید انرژی در حین بازی بدمینتون بسیج می‌شوند. اما برای رسیدن به کاهش وزن مناسب این ورزش باید باید با یک رژیم غذایی مناسب ترکیب شود.

* پوکی استخوان به‌خصوص در افراد مسن و زنان بعد از یائسگی یک مشکل رنج‌آور است. پوکی استخوان به علت اینکه استخوان‌ها تراکم خودشان را به خاطر تعامل‌های پیچیده بین هورمون‌های بدن – سلول‌های تشکیل‌دهنده و حل‌کننده استخوان – از دست می‌دهند به وجود می‌آید. افراد دارای پوکی استخوان به علت کاهش قدرت استخوان برای ایستادگی در برابر فشار و آسیب به راحتی در معرض خطر شکستگی‌ها قرار دارند. با بدمینتون بازی کردن به عنوان یک فعالیت بدنی که یکی از مهم‌ترین عوامل برای پیشگیری از پوکی استخوان – بدون توجه به سن و جنس افراد – است می‌توان از بروز پوکی استخوان جلوگیری کرد یا آن را به تاخیر انداخت.

* بدمینتون بازی کردن فعالیت سلول‌های استخوان‌ساز را ارتقا می‌بخشد و به جذب و ترکیب کلسیم در ساختار ماتریکس استخوان کمک می‌کند و در نتیجه استخوان را قوی‌تر می‌کند.

* فایده به‌طور منظم بدمینتون بازی کردن کاهش بروز سرطان‌هایی نظیر سرطان روده بزرگ و سینه است.

* بدمینتون بازی کردن احساس، قدرت، انگیزه، شور و علاقه و جوانی شما را حفظ می‌کند. به دورکردن افسردگی، اضطراب و استرس و افزایش خودباوری کمک می‌کند.

* بدمینتون همچنین به لذت بردن از یک خواب راحت‌تر در شب کمک می‌کند. در نتیجه از بروز بیماری‌ها یا بدتر شدن آنها به علت خواب ناکافی جلوگیری می‌کند.

حمیدرضا عزیزی

برچسب ها :
مطلب قبلی:
مطلب بعدی:

ارسال پاسخ

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلد های الزامی با (*) علامت گذاری شده اند.

*


1 + 5 =

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Scroll To Top