بهترین زمان برای ورزش کردن

8r12ryfd

یک ساعت تا دو ساعت بعد از وعده اصلی غذایی، بهترین زمان برای انجام حرکت‌های نرمشی و ورزشی است.
وی گفت: ورزش باید در زمانی باشد که شخص احساس گرسنگی نداشته باشد. معمولاً ورزش در صبح‌ها با افت قند خون همراه است. برای انجام ورزشی با کیفیت بهتر است که بعد از صرف صبحانه به فاصله یک تا دو ساعت از آن وعده شروع به ورزش کنیم.
وی با بیان این‌که، ورزش حدود نیم ساعت تا یک ساعت باید به طول بینجامد و پس از آن مردم بر این باور هستند که چیزی خورده نشود چرا که بعد از ورزش هر غذایی خورده شود سریعاً جذب بدن می‌شود. اما این یک باور غلط است بعد از ورزش ذخایر کبد و عضلانی کاهش یافته است و برای جبران آن باید کربوهیدرات میل کنیم تا افت قند خون نداشته باشیم.
وی در پایان اشاره کرد: بهتر است در حین ورزش از نوشیدنی‌های ورزشی مخصوصی استفاده شود این نوشیدنی‌ها حدود ۶ تا ۸ درصد دارای کربوهیدرات هستند و باعث حفظ قند خون در طول ورزش کردن می‌شوند و این امر به انجام ورزشی با انرژی و کیفیت بالا می‌شود.

دکتر فرح‌بخش متخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار داشت: بهترین زمان برای ورزش یک ساعت و نیم تا دو ساعت بعد از وعده‌های اصلی غذا می‌باشد.

برچسب ها :
مطلب قبلی:
مطلب بعدی:

ارسال پاسخ

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلد های الزامی با (*) علامت گذاری شده اند.

*


− 1 = 5

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Scroll To Top